دانشکده هنر و معماری

هفته نامه قلم

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

اطلاعیه شماره 1 - مسابقه عکس #مشهد_بی_تو

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۴۴ ب.ظ

مسابقه عکس دانشجویی "#مشهد_بی_تو" به همت کانون فرهنگی شهیدآوینی و به کمک دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد


شرایط :
1 - انتخاب سوژه عکس باتوجه به موضوع و خلاقیت عکاس آزاد می باشد.
2 - هر شرکت کننده می تواندحداکثر 5 عکس برای شرکت در مسابقه ارسال نماید
3 - عکس ها به همراه مشخصات فردی به آدرس ایمیل avinism@chmail.ir و یا از طریق تلگرام به شماره 09333131393 ارسال شود

مهلت ارسال :
16 آذر 1394
اختتامیه و اهداء جوایز : 18 آذر 1394
برگزاری نمایشگاه : 18 الی 25 اذرماه

جوایز :
نفر اول : 1.200.000 ریال به همراه لوح تقدیر
نفر دوم : 700.000 ریال به همراه لوح تقدیر
نفر سوم : 500.000 ریال به همراه لوح تقدیر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۴
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

مسابقه عکاسی "#مشهد_بی_تو"

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۶ ب.ظ


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۶
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

گزارش مصور همایش "زهر عسل"

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۳ ب.ظ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۳
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

زهر عسل

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۷
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۹:۰۲
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۸:۴۲
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

حسن جوهرچی در دانشکده هنر و معماری

دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ

حسن جوهرچی در دانشگاه آزاد مشهد مطرح کرد

مجموعه دانش سیاستمداران با مجموعه دانش سینماگران ما به هم نمی‌خورد

بازیگر سینما با بیان اینکه امروز سینمای ما اوضاع خوبی ندارد، گفت: بخشی از این امر به تولیدات خوب تلویزیون به تولیدات ارزنده تلویزیون خانگی بازمی‌گردد و بخشی دیگر به این دلیل است که ما در سینما به مسئله فروش و تجارت توجه نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حسن جوهرچی امروز در برنامه تحلیل سینمای ایران که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در دانشکده معماری این دانشکده برگزار شد، با طرح این پرسش که اصولا به چه علت بازار به سراغ هنر می‌رود، گفت: معتقدم هنر یک زبان و یک وسیله بیانی برای ابراز احساسات مثبت و منفی است.

 

وی به جنبه‌های مختلف هنر اشاره کرد و افزود: سینما یکی از جنبه‌های هنری است که فیلم ساز در آن با آفرینش یک فیلم با مخاطب خود ارتباط گیری می‌کند و احساسات و تفکرات خود را با آنان در میان می‌گذارد.

 

این بازیگر سینما با بیان اینکه قدمت سینمای ایران به حدود ۱۰۴ سال پیش می‌رسد، تصریح کرد: سینما یک هنر وارداتی است و هنری نیست که مانند مینیاتور از آن ایران زمین باشد.

 

نمایش خواستگاه آیینی و دینی دارد

 

جوهرچی در ادامه خاطرنشان کرد: اساسا نمایش خواستگاه آیینی و دینی دارد، به طور مثال تعزیه که در آن مظلومیت سید الشهدا سخن گفته می‌شود یک هنر و یک نمایش است.

 

وی هنر را یک وسیله ارتباطی بین المللی دانست و افزود: چنانچه مشاهده می‌کنید به طور مثال فردی در یک تعزیه نقش شمر را بازی می‌کند و مورد ضرب و جرح مردم قرار می‌گیرد، دو علت فقر فرهنگی و نحوه عملکرد وی دارد.

 

این بازیگر با طرح این پرسش که چرا سینمای ما قهرمان محور نیست؟ خاطرنشان کرد: هر فرهنگ و مملکتی نیازمند قهرمان است و در این مسئله بحث زن و مرد مطرح نیست. در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی زنان اثرگذار بسیاری داشته‌ایم که همواره در مورد آنان سخن می‌گوییم و کتاب می‌نویسیم؛ اما چرا سینمای ما قهرمان محور نیست؟

 

در سینمای امروز ایران تشتت آرا وجود دارد

 

جوهرچی ادامه داد: واقعیت این است که در سینمای امروز ایران تشتت آرا وجود دارد و ما نمی‌دانیم که متولی سینمای امروز وزارت ارشاد، حوزه هنری و یا تلویزیون است!!

 

این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: ما از سینمای قهرمان محور به سینمای داستان محور چرخیده‌ایم که البته این مسئله به هیچ وجه مناسب نیست.

 

وی با بیان اینکه مشاهده می‌کنید در سینمای بالیوود هر روز قهرمان جدیدی متولد می‌شود، بیان داشت: سینمای ما به قهرمان محوری توجه ندارد، علت این است که قهرمان محوری جزء سیاست‌های سینمایی ما نیست که چنانچه بود مشاهده می‌کردید که ما قهرمانان بسیاری در طول تاریخ خود داریم که می‌توانیم بر روی آنان کار کنیم.

 

نمی‌خواهم بگویم سینمای ما سینمای سیاسی است

 

جوهرچی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم سینمای ما سینمای سیاسی است یا جریانات سیاسی به سینمای ما خط می‌دهند، خیر؛ بلکه مجموعه دانش سیاستمداران با مجموعه دانش سینماگران ما به هم نمی‌خورد به همین دلیل مشاهده می‌کنید هالیوود اقدام به ساخت فیلمی مانند کوروش می‌کند که این امر بسیار زشت است.

 

فیلم سازان باید به عنصر ایرانی بودن در فیلم‌های خود توجه کنند

 

این بازیگر سینما با اشاره به این مطلب که فیلم سازان باید به عنصر ایرانی بودن در فیلم‌های خود توجه کنند، مشاهده می‌کنید که اصغر فرهادی جدایی نادر از سیمین را می‌سازد که علاوه بر فروش بالا موفق به کسب اسکار می‌شود؛ اما همین فرد فیلمی به نام گذشته می‌سازد که در ایران مخاطب پیدا نمی‌کند چون با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار نیست فیلم ساز در فیلم خود راه حل نشان دهد؛ بلکه فیلمساز در فیلم طرز تفکر خود را در رابطه با یک مسئله اجتماعی یا هر مسئله دیگری بیان می‌کند و هنگامی که می‌خواهیم در رابطه با یک فیلم تحلیل بدهیم باید به نوع نگاه فیلم ساز توجه کنیم.

 

جوهرچی با بیان اینکه امروز سینمای ما اوضاع خوبی ندارد، بیان داشت: بخشی از این امر به تولیدات خوب تلویزیون به تولیدات ارزنده تلویزیون خانگی بازمی‌گردد و بخشی دیگر به این دلیل است که ما در سینما به مسئله فروش و تجارت توجه نداریم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۸:۳۹
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

تحلیل سینمای ایران با حضور حسن جوهرچی

سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ب.ظ

Hasan-Joharchi-940818

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۹:۱۹
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

عزاداری عاشورای حسینی

شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۶ ب.ظ

عاشورای 94
عزاداری عاشورای حسینی در جوار بارگاه معنوی حضرت رضا (ع)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۱۷:۳۶
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد